Stránky

17. 4. 2012

Fantastický pán Lišiak (Fantastic Mr Fox) USA/GB 2009


         Animovaný/Dobrodružný/Komédia/Rodinné
         87 min
réžia: Wes Anderson
hrajú: (dabujú v tomto prípade) G. Cloony, M. Streep, B. Murray...



        Takže začnem tým že vás upozorním na fakt že tento film bol nominovaný na Oskara v
dvoch kategóriách a to Hudba a Najlepší animovaný film, síce ani jednu nepremenil, zato ale vyhral 15 ocenení z iných podujatí a získal 18 ďalších nominácií.
        Čudujem sa sama sebe že som si ho pozrela až teraz. Film našťastie nie je zajac a určite ti neutečie :). Priznám sa že som bola zo začiatku skeptická kvôli technickému prevedeniu filmu. Myslela som že to bude vyzerať ako napr. český film Na púde aneb kdo má dnes narozeniny. Avšak Wes Anderson zobral čistú počítačovú animáciu a zmiešal ju s tzv. stop motion (čo by sa dalo nazvať fázová animácia) a Tým že film vznikal v počítači a nie ako klasické stop motion snímky (kde sa musí pracne polohovať každé políčko filmu) netrvalo jeho natočenie niekoľko rokov a tiež si mohol dovoliť detailnejšie prepracovanie. Výsledok je naozaj dobrý a v časoch vlády Pixaru, Disneyho a DreamWorks pôsobí takéto spracovanie originálne a sviežo.
        Popri technickej stránke som skoro zabudla spomenúť že celkovo je tento snímok zábavný, vtipný. Možno by som ho neodporúčala deťom aj keď je to animák osloví skôr dospelejšie publikum. Ja som si pri tomto filme oddýchla a jednoznačne mi zlepšil náladu.
        Neviem asi som to trochu prehnala... takže len poviem že pre mňa patrí k veľmi dobrému priemeru.


csfd 80%       oficiálny web filmu
imdb 7,9

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára